pokój 2 parter, budynek A
tel. 71-301-15-40
Czytaj więcej o biurze (kliknij w link)
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Zasady dostępu do informacji publicznej
Prawo wstępu na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów (m.in. na sesje rady powiatu) wynika wprost z art. 61 ust. 2 Konstytucji RP, a także z art. 8a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zmianami) oraz z art. 3 ust. 1 pkt 3 i art. 18 ust. 1 ustawy z 6 września 2002r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).
Ograniczenie tego prawa może nastąpić wyłącznie ze względu na określone w ustawach ochronę wolności oraz praw innych osób i podmiotów gospodarczych, a także ochronę porządku publicznego, bezpieczeństwa lub ważnego interesu gospodarczego państwa (art. 61 ust. 3 Konstytucji).
Ustawa o samorządzie powiatowym stanowi, że „zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut powiatu”. Rada Powiatu w Oławie uchwałą Nr XXIX/171/2001 z dnia 30 sierpnia 2001r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Oławskiego (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z dnia 26 października 2001r. Nr 139, poz. 1764) wprowadziła techniczno – organizacyjne zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich:
1. protokoły z obrad Rady Powiatu i jej komisji przechowuje się i udostępnia do publicznego wglądu w siedzibie Rady Powiatu.
2. udostępnianie dokumentów polega na: przedkładaniu żądanego dokumentu /dokumentów/ do wglądu i umożliwienie sporządzania notatek, odpisów i kserokopii tych dokumentów.
3. uprawnionymi do dostępu dokumentów, z wyjątkiem ich części, dotyczącej niejawnej części obrad, są wszystkie osoby zainteresowane, bez potrzeby wskazywania interesu prawnego bądź faktycznego, chcące uzyskać informacje, związane z działaniem Rady Powiatu i jej komisji.
4. wniosek o udostępnienie dokumentów można składać w zależności od jego złożoności lub obszerności, ustnie lub pisemnie. Wniosek winien być załatwiony bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni od daty jego wniesienia.
5. przeglądanie w siedzibie Starostwa Powiatowego dokumentów jest bezpłatne.
6. za wyszukiwanie informacji, sporządzanie kopii dokumentów oraz ich przesyłanie zainteresowanemu, pobiera się opłatę w wysokości odzwierciedlającej związane z tym uzasadnione koszty.
7. wysokość opłat, a także sposób ich uiszczenia określa Zarząd Powiatu.
STAROSTWO POWIATOWE W OŁAWIE / ul. 3 Maja 1, 55-200 Oława / tel. +48 71 301 15 22 / fax 71 301 15 62
email: info@starostwo.olawa.pl